tisdag 1 juli 2014

Brasilien 48 - Matchen utanför


Under Brasiliens förra match gick jag runt i området runt Maracanã och fotograferade.
Det kan man se HÄR och HÄR om man missat det.

Jag fortsatte med ett av mina större projekt under tiden som jag nu samlat ihop en rejäl hög med bilder till, så nu skall vi se var hela det där kan landa.

Det har jag inte visat någonstans än och det kanske kan bli roligt.

Innan vi åkte til Brasilien fick vi höra skräckhistorier om rån och det ena och det andra.
Visserligen har både en kollega och en kompis blivit av med sina Iphones, jag har klarat mig hittills (ta i trä) och har faktiskt inte känt mig speciellt orolig fast jag går med kameran på axeln.

Medan jag traskade runt i kvarteren tittade jag in hos en del personer och hushåll och hade jag inte haft kameran på axeln hade nog inte alla de här sagt :
"Oh camera!! Come on in, take a photo of us!"

Det är det underbara med det här arbetet!

Inga värdsklass bilder det här men bilder man således blir injuden att ta, under en vanlig matchdag när man ändå inte är på den arena där Brasilien spelar.









Inga kommentarer: