fredag 20 juni 2014

Brasilien 26 - Vid sidan om allt annat !


Jag har en del fotografiska projekt på gång här borta som jag försöker hålla igång parallellt med allt annat.
Ett av dem har jag kommit igång med rätt bra faktiskt och det känns ju trevligt.

Åsa uttryckte sina komplimanger och tyckte det såg förbaskat roligt ut, men jag vet aldrig om hon är ärlig i sitt omdöme.
Ok då, Anders Hansson sa också att han tyckte det var kul och det litar jag på lite mer.
Men tyvärr kan jag inte visa någonting av det förrän det börjar bli ännu bättre.

De andra projekten skall jag däremot sätta igång med nu när det börjar lugna sig lite på reportagefronten.

Medan jag sökt idéer till mina rena bildgrejer har jag gått förbi en del ställen och bara tagit en del bilder på vägen.
Vissa bilder blir fula som bara den.
Vissa av dem blir bisarra i all sin enkelhet.
Och en del av dem blir faktiskt lite ok till och med.

Det här leder ju, om inte annat, till nya roliga idéer i fortsättningen.

Idag rensade jag hårddisken och det kvittar ju hur just de här bilderna ser ut, kanske kan det alltid underhålla någon.

Bilden längst upp då... den kommer från pressrummet med det engelska landslaget.

Nedan, hund i bil i Liberdade.

Samma familj som i förrgår. Annan vinkel.

Marknad i Liberdade.

Selfie i Liberdade.

Ovanligaste synen i Rio De Janeiro... men ändå, strandfotboll utanför Englands hotell.

Ännu ett fint gäng som stoppade mig på gatan och framförde sitt önskemålet om att bli fotograferade.

Rochina favelan.

Engelsk press i presscenter.


Englands presscenter.

Englands presscenter.

Kameraman på väg... från engelskt presscenter.

Lång man i Liberdade.

 Metro till Maracanã-stadion, och anledningen till varför jag tog taxi.

TV i kiosk.

Tv i bil.

TV på gård.
(och en blixtstryrka som inte går av för hackor)





2 kommentarer:

Johan Hansson sa...

Vilket tempo Daniel, du är lika effektiv som Arjen Robben men inte en katt så långt ögat når btw hur tar man en bra kattbild?

Daniel Nilsson sa...

Tempo, tempo, är det VM så är det.

Har du inte sett nån kattbild än,Vi har ju två stycken här i lägenheten.
Här har du de rackarna:
http://dnilssonstorys.blogspot.se/2014/06/brasilien-14-mitt-hem-ar-min-rio-borg.html


Hur man tar en bra kattbild ? Det går inte, helt omöjligt.

//Daniel