onsdag 11 juni 2014

Brasilien 11 - Vägen till Rio...



Nu har jag så äntligen kommit fram till Rio och då börjar ju VM.
Efter sisådär 6,5 timmar i bil, regn, bilkö och bergsväg kändes det fint att äntligen komma till Mãracana stadion och hämta ut ackrediteringen.

Det gick smidigt som bara den med ackrediteringsprocessen och den minmiala kön med 2-3 personer tog bara enkla fem minuter att avverka.
När de fem minuterna avverkats var det bara att sätta sig i bilen igen, för då mötte Henrik upp och vi begav oss ut i arbete direkt.


Och så, på gatan i en stad med tio miljoner invånare ser jag ett bekant ansikte och ett 20-tal meter framför mig dyker min god vän och kollega Niklas Larsson upp.
Oddsen på det ?
Det var ju länge sen jag träffade Niklas men det är ju alltid lika roligt!
Vi lovade att träffas längre en annan dag, just idag satt vi båda lite dåligt till med jobb.

Framåt kvällningen fann jag således adress till min lya och den var inte gigantisk men den omgavs av livsmedelsaffärer, sandwich-caféer, ett gyllene M, ett amerikansk snabbmatställe som friterar kyckling och en annan mindre uteservering.
Rummet är inte stort men det kvittar, jag är en enkel man utan större krav och jag skall trots allt bara sova där.
Den som läser den här bloggen får inte se en bild på när jag sover, men en bild på lägenheten kommer en annan dag.

2 kommentarer:

Åsa Sjöström sa...

Det låter som ett hot spot, tur du tog med löparskorna :).

Daniel Nilsson sa...

jap.. verkligen ett hot spot.
Skall bli intressant när Dragan o Viktor kommer också.. haha! Men vi bor ju billigt i alla fall!