onsdag 25 juni 2014

Brasilien 34 - Frukost på Maracanã

När jag gick in och hämtade mina fotografprylar i sovrummet imorse låg mina Malmökamrater Dragan och Viktor fortfarande och nannade kudde och snarkade så halva Rio egentligen borde vaknat.
Inte så märkligt egentligen med tanke på hur sent de kommer hem om kvällarna.

Själv nannade jag i hängmattan inatt sällskap med de två katterna på golvet bredvid.
Lite brasilianskt så att säga.

Jag tog en tidig Metro imorse, och den minst fullpackade metron jag åkt ut till Maracanã någonsin. Jag var där tidigt idag ftersom jag ville undvika kösystemet med min matchbiljett lite senare på eftermiddagen.

Jag räknar nämligen med att anlända hit först i sista sekunden ikväll eftersom jag skall ut på lite uppdrag innan matchen och måste inom några minuter kasta mig på tunnelbanan in mot stan igen.
Hit och dit.. ja, ungefär så är det på VM.

VM-frukosten på Maracanãstadion går däremot inte till historien och här har man inte lagt ner någon större fantasi på surdegsbak och grönsaker för det här är vad som serverades på morgonkvisten.

48 kr.... två friterade saker av någonting.. och en minikopp kaffe.
Allt som behövs för en rejäl skogshuggardag i skogen.


Andra pizzor var det igår kväll så att säga, men inte ens den italienska vedugnen verkar ha slagit igenom här borta även om den var lite småbränd och därför således lite småknaprig på kanterna. 
Lagom med pepperoni och ost men inte mycket mer. 
Jaja... jag hann ju jobba lite samtidigt i alla fall.

Och nu kom biljetten till matchen levererad.
Jag tar läktaren idag, men smyger samtidigt till mig ett extra Field pass så jag kan sätta några remotekameror.
Nu.. mot Metron.
Och kanske en bättre lunch på stranden.



1 kommentar:

Anonym sa...

Den röda telefonen ser ut att trivas i Brasilien också .
Ha fortsatt fina dagar .
Vi